Jak poinformowała firma EVONIK jeden z produkowanych przez nią gatunków polimetakrylanu metylu (PMMA) i oferowanych na rynku pod nazwą handlową PLEXIGLAS, został wykorzystany dobudowy kokpitów w helikopterach Eurocopter EC135. Według firmy zastosowanie tego tworzywa w kokpitach zapewnia zarówno doskonałą przeźroczystość jak i ochronę dla pilotów przed promieniowaniem UV. Przedstawiciel firmy Gottfried Hornung, nadzorujący realizację projektu, poinformował, że Plexiglas jest dwukrotnie lżejszy od tradycyjnego szkła mineralnego, co pozwala na ograniczenia zużycia paliwa, a tym samym na przebywanie zespołów ratowniczych w powietrzu przez dłuższy czas. Gottfried Hornung dodaje także, że zastosowanie tradycyjnego szkła ze względów bezpieczeństwa jest nieodpowiednie, ponieważ na przykład przy zderzeniu z ptakiem, szkło rozpada się na tysiące maleńkich elementów, przez co osłabia widoczność. W przypadku zastosowania Plexiglas takie ryzyko nie istnieje, ponieważ zniszczeniu ulega powierzchnia mająca bezpośredni kontakt z przeszkodą. Firma dodaje, że płyty z Plexiglas łatwo poddają się kształtowaniu, dzięki czemu mocowanie ich w kabinach nie stanowi problemu, zapewniając pilotom panoramiczny widok. /Źródło: Plastics & Rubber Weekly/