Zysk netto firmy za pierwszy kwartał 2012 wyniósł 1.61 dolarów przed wyłączeniem zdarzeń nadzwyczajnych w porównaniu do 1.52 dolarów na akcję w ubiegłym roku. Po wyłączeniu zdarzeń nadzwyczajnych zysk osiągnął poziom 1.57 dolarów na akcję.
Sprzedaż firmy osiągnęła 11.2 miliarda dolarów i wzrosła o 12% w porównaniu do pierwszego kwartału 2011, na co składa się: ośmioprocentowy wzrost cen, jednoprocentowy wpływ różnic kursowych, dwuprocentowy spadek ilości sprzedanych produktów oraz siedmioprocentowy wzrost wynikający ze zmian w portfelu produktów. Sprzedaż na rynkach wschodzących wzrosła o 15%. Zysk operacyjny przed opodatkowaniem, z wyłączeniem zdarzeń nadzwyczajnych wzrósł o 252 miliony dolarów, co stanowi 12% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego. Wzrost ten wynika głównie z segmentu rolnictwa, materiałów chemicznych oraz z akwizycji firmy Danisco. Segment rolnictwa osiągnął 16% wzrost sprzedaży oraz 18% wzrost zysku przed opodatkowaniem w porównaniu do roku poprzedniego. Odzwierciedla to dobry światowy rezultat oraz wczesne rozpoczęcie sezonu sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej.
Projekty w zakresie obniżki kosztów stałych i operacyjnych przyniosły firmie 100 milionów dolarów każdy. DuPont potwierdza roczną prognozę zysku netto pomiędzy 4.20 a 4.40 dolarów na akcję, co oznacza 7-12% wzrost w stosunku do zysku za 2011.
“Pomimo zawirowań na rynkach globalnych, strategia DuPont oparta na rozwiązaniach naukowych oraz innowacyjności przyniosła rekordowe wyniki w pierwszym kwartale – powiedziała Ellen Kullman, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalna firmy DuPont. „W naszych Centrach Innowacji, współpracujemy z klientami i partnerami nad dostosowaniem naszych rozwiązań naukowych do lokalnych potrzeb. Nasze badania i rozwój skupiają się głównie na opracowywaniu produktów dla rosnącej światowej populacji i jej potrzeb w zakresie wyżywienia, energii i ochrony.”
DuPont(NYSE: DD), od 1802 roku wprowadza na globalny rynek rozwiązania naukowe i inżynierię na światowym poziomie w postaci innowacyjnych produktów, materiałów i usług. DuPont wierzy że, poprzez współpracę z klientami, rządami, środowiskiem naukowym, organizacjami pozarządowymi i liderami opinii może pomóc znaleźć rozwiązania takich globalnych wyzwań jak zapewnienie wystarczającej ilości zdrowej żywności dla ludzi na całym świecie, zmniejszenie zależności od paliw kopalnych, a także ochrona życia i środowiska . Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat firmy DuPont i jej zaangażowania w innowacyjność, odwiedź www.dupont.com
Dodatkowych informacji udziela:
Magdalena Kicinska
tel.: +48 604 201 230
Marta Bocheńska
Tel.: +48 724 344 669