We wrześniu europejski rynek PBT jest w dużej mierze stały pod względem cen i dostępności. W Europie Północnej odnotowano stosunkowo stabilny popyt w okresie letnim. Po słabym sierpniu w Europie Południowej, w czasie którego kilku producentów compoundów PBT miało sezonowe przestoje, popyt we wrześniu przesuwa się w dużej mierze zgodnie z poziomem z początku lata. Jednak na zaufanie konsumentów w Europie negatywny wpływ miały trwające problemy pomiędzy Rosją a Ukrainą, co może zahamować nieco popyt na rynku użytkownika końcowego w IV kwartale.
Nie ma oznak, że długotrwała stabilność cen PBT w Europie może się zmienić w najbliższym czasie. Obecnie we wrześniu poziom cen kontraktowych naturalnego PBT utrzymuje się na niezmienionym poziomie 2200-2400 EUR/T DDP. Ceny PBT modyfikowanego i niewzmocnionego wynoszą 3050-3350 EUR/T (DDP), tak jak w ubiegłym miesiącu. Oczekuje się,że taka sytuacja rynkowa nadal będzie utrzymywać się w IV kwartale, choć wciąż istnieją pewne wątpliwości co do kierunku cen kluczowych surowców. Jeżeli te ostatnie wykażą znaczący ruch, to mogłyby stanowić potencjalną presję na cenę PBT.
Dyskusjena temat cen BDO (1,4-butanodiol)w IV kwartalejuż się rozpoczęły, ale są pewne oczekiwania, że ceny prawdopodobnie się utrzymają lub ulegną niewielkiej obniżce. Umowy w III kwartale zostały ustalone przy niewielkiej redukcji do 40 EUR/T, choć były również widoczne w kilku przypadkach prolongaty. Dostawy PTA w Europie ocenia się w dużej mierze jako zrównoważone, choć niedawno były pewne przestoje produkcyjne. Zachodnioeuropejskie ceny rynkowe PTA w sierpniu odnotowano w przedziale 810-885 EUR/T.
Europejski sektor motoryzacyjny wykazał w sierpniu dalszy wzrost, choć istnieją istotne różnice w zależności od kraju. Ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż samochodów wzrosła o 1,2% co stanowiło 12-ty z rzędu przyrost miesięczny według LMC Automotive. Sprawozdania rynkowe wykazały, że najsilniejsza sprzedaż była w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, podczas gdy sprzedaż na rynkach niemieckim i francuskim była słabsza. W sumie, ilość rejestracji wzrosła o 1,2% do 640 123 w stosunku miesiąc do miesiąca, a Sezonowy Skorygowany Wskaźnik w Ujęciu Rocznym (SAAR) spadł do 11,9 mln samochodów z poziomu 12,2 mln SAAR zanotowanego w lipcu. Sprzedaż w sierpniu w Wielkiej Brytanii wynosiła 72 163 sztuk, wzrost o 9,4% w stosunku rok do roku, Hiszpania także odnotowała wzrost o 13,7% w porównaniu do sierpnia 2013 roku. W Niemczech sprzedaż spadła o 0,4%, we Francji spadła o 3%, a we Włoszech spadek wyniósł 0,2%. /Źródło: Tecnon OrbiChem/