Europejski rynek poliacetalu został opisany przez producentów oraz kupujących jako stabilny pod koniec listopada i na początku grudnia z nadzieją na konsolidację cen przed zwykłym sezonem. Ceny poliacetalu w IVQ były ogólnie zrównoważone i odzwierciedlały sytuację podażowo-popytową, a na rynek nie miały wpływu jeszcze załamania cen ropy naftowej.
Import poliacetalu do EU28 spoza regionu był wyższy o 10% w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2014 roku w porównaniu do tego samego okresu roku 2013. Łączny import wyniósł około 48,5 kT, według danych statystycznych, a import z Korei Południowej stanowi połowę tej ilości, a około 24,6 kT z Tajlandii, Chin, Japonii i Tajwanu, które stanowią razem pierwszą piątkę krajów importowych. Eksport poliacetalu do krajów spoza EU28 spadł o więcej niż 48% rok do roku do 13,4 kT. Konkurencja ze strony producentów z Azji, jak również wyższe zużycie w UE stanowiły częściowy spadek eksportu w tym okresie. BASF (55 kT/rok), Du Pont (95 kT/rok) i Celanese (140 kT/rok) są trzema największymi producentami poliacetalu w Europie Zachodniej, a GA S.A. w Polsce (14 kT/rok) jest jedynym producentem w Europie Wschodniej. Wydaje się mało prawdopodobne, aby któryś z producentów rozważał możliwość rozszerzenia swoich zdolności produkcyjnych w tym czasie z różnych powodów, zwłaszcza, że dwóch producentów zwiększyło zdolność produkcyjną w ciągu ostatnich pięciu lat. Celanese uruchomiła nową fabrykę we Frankfurcie, w Niemczech, w latach 2011-2012, a BASF zakończyła swoją rozbudowę w roku 2009.
Liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w UE, z wyjątkiem Malty wyniosła 1 070 000 w październiku, co stanowi wzrost o 6,5% w porównaniu do października 2013 według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA). Liczba zarejestrowanych nowych samochodów w okresie od stycznia do października wyniosła 10,6 mln sztuk – wzrost o 6,1% w porównaniu do tego samego okresu roku 2013.
Był to bardzo dobry wynik nie tylko dla rynku poliacetalowego, ale także dla ogólnej koniunktury gospodarczej w Europie. Ogólny stan europejskiej gospodarki nie jest jeszcze klarowny i tym samym trudno jest przewidzieć czy przemysł motoryzacyjny nadal wykazuje poprawę. Każdy związany z rynkiem poliacetalu - od producentów OEM do producentów tworzyw sztucznych ma nadzieję na dalszą stabilności rynku w 2015 roku. Na rynku surowców, europejskie ceny spot metanolu odnotowały spadek pomimo stabilnego bilansu popytowo-podażowego w listopadzie. Ceny na rynku spot były na poziomie 325-330 EUR/T FOB Rotterdam na koniec października, ale ceny spot spadły poniżej 310 EUR/T w połowie listopada, a następnie nieznacznie wzrosły do 315 EUR/T na początku grudnia. Uczestnicy rynku uznali, że nieco niższe ceny nie były zaskakujące, biorąc pod uwagę sytuację na rynku energetycznym, ale dodali także, że był to element spekulacji, który pchnął ceny w dół bardziej niż dyktowała to logika.
Obecnie, ceny kontraktowe poliacetalu w Europie wg notowania Contract Quartely DDP utrzymują się nadal na poziomie 2130-2330 EUR/T dla kopolimeru, a dla homopolimeru obniżyły się do 2300-2550 EUR/T, co stanowi spadek o ponad 480 EUR/T. /Źródło: Tecnon OrbiChem/