Chociaż zapotrzebowanie na PBT pozostaje dość stabilne w Europie, niektóre źródła zauważyły, że nie jest ono całkiem zgodne z prognozowanymi poziomami. Wyniki europejskiego sektora motoryzacyjnego, pokazały że w marcu popyt bardziej powrócił do poziomu z 2007 sprzed kryzysu finansowego. Nie ma jednoznacznej pewności, które segmenty rynku mogły być nierentowne, jednak w ostatnim czasie za ogólnie słaby był uznawany rynek kabli.
Na rynku nadal obserwuje się znaczny spadek cen BDO na drugi kwartał, pomimo pewnych oczekiwań, że najtrudniejsza sytuacja na tym rynku miała już miejsce w pierwszym kwartale. Spadek cen BDO jest niewątpliwym spadkowym impulsem dla cen PBT w drugim kwartale. Nieco mocniejsze są ceny PTA, ze wzrastającym trendem cenowym odnotowanym z marca na kwiecień, na który wpływ miały dwukrotne zmiany cen paraksylenu o 10 i 60 EUR/T w ciągu dwóch miesięcy.
Jednocześnie rynek azjatycki pozostawał na poziomie określonym jako nadpodażowy z widoczną nadwyżką towaru. Istnieją jednak przesłanki wskazujące na niewielką poprawę popytu ze względu na lepszą sytuację na rynku włókien.
Na rynku pojawiają się opinie że niektórzy dostawcy, który z reguły zamawiali materiał kwartalnie, tym razem przed drugim kwartałem podpisali kontrakty półroczne, co sugeruje, że uczestnicy rynku mogą liczyć na większą stabilność w przyszłości.
Wydaje się, że ceny naturalnego PBT mogą obniżyć się w tym kwartale, choć wyraźniejszy obraz sytuacji powinien pojawić się w przyszłym miesiącu. Ceny specjalistycznych gatunków (modyfikowane, niewzmocnione) najprawdopodobniej pozostaną na tym samym poziomie, chociaż rynek donosił o pewnych niewielkich spadkach i tychże cen. Uniepalniony PBT wydaje się być najbardziej odporny na sytuację rynkową, a jego ceny są stabilne, a w niektórzy informowali nawet o wzrostach cen. W kwietniu odnotowano także niskie oferty spot, ale pochodzenie i wielkość nie jest znana.
Rejestracja nowych samochodów osobowych w UE wzrosła o 6% w porównaniu rok do roku do 1 700 683 sztuk w marcu, taki poziom rejestracji nie został odnotowany od roku 2007. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, to już 31-wszy miesiąc z rzędu wzrostu. Najsilniejszy wzrost odnotowano we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii, podczas gdy rynek hiszpański i niemiecki był nieco bardziej słaby. /Źródło: Tecnon OrbiChem/