Zgodnie z oczekiwaniami rynek PBT zaczął zwalniać, gdy różne firmy ograniczyły produkcję dążąc jednocześnie do ograniczenia zapasów ze względów finansowo-księgowych na koniec roku.
Niektórzy uczestnicy rynku uważają, że przemysł motoryzacyjny w Europie Zachodniej ustabilizował się w końcu w tym roku i jest obecnie na dobrej drodze do dalszych wzrostów. W 2014 spodziewana jest stabilna sprzedaż oparta na prognozach skromnej poprawy sytuacji gospodarczej w Europie. Jednakże nie ma gwarancji, że będzie to widoczne w popycie na PBT do drugiej połowy stycznia.
Ceny kontraktowe naturalnego PBT w Europie Zachodniej w grudniu pozostały na poziomie 2200-2400 EUR/T (Virgin, DDP). Ceny PBT modyfikowanego i niewzmocnionego wynoszą 3050-3350 EUR/T (DDP), a dla gatunków z włóknem szklanym lub napełniaczem mineralnym wynoszą plus/minus 30-50 EUR/T. Cena uniepalnionego, niewzmocnionego lub wzmocnionego modyfikowanego PBT jest na poziomie około 3900-4200 EUR/T(DDP) lub wyższej w zależności od specyfikacji produktu.
Po raz pierwszy od września 2011 roku popyt na nowe samochody w UE wzrósł w ciągu dwóch kolejnych miesięcy we wrześniu i październiku tego roku, według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). W październiku, rynek UE odnotował wzrost o 4,7%, w wysokości około 1 mln sztuk.
We wrześniu poinformowano o wzroście o 5,4%. Wszystkie główne rynki samochodowe rozwinęły się w październiku, z wyjątkiem Włoch. W okresie od stycznia do października, łącznie około 10 milionów samochodów zostało zarejestrowanych w Unii Europejskiej, co stanowi spadek o 3,1% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.
Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Samochodowych (SMMT) poinformowało, że produkcja samochodów w październiku w Wielkiej Brytanii wyniosła 161 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 17,4% w porównaniu do października 2012 roku. Jest to największy miesięczny przyrost w roku. W okresie styczeń-październik 2013 r. produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5,4% w stosunku rok do roku do 1, 286 mln sztuk. Około 80% produkowanych w Wielkiej Brytanii samochodów jest eksportowanych, a w przybliżeniu około połowa trafi do krajów europejskich. Po raz pierwszy od kilku miesięcy, brytyjscy producenci dostrzegli wreszcie poprawę europejskiego eksportu. /Źródło: Tecnon OrbiChem/