Ceny poliacetalu do chwili obecnej 2017 roku były pod presją, głównie ze względu na zwiększające się koszty produkcji surowców. W pierwszym kwartale roku, mimo zauważalnego wzrostu cen surowców, ceny poliacetalu nie wzrosły, jednak już w drugim kwartale ceny POM odnotowały pewien niewielki wzrost.
Według uczestników rynku, ceny poliacetalu wzrosły w ciągu kwartału o co najmniej 100 EUR/T, a producenci spodziewają się dalszego wzrostu po połowie maja. Całkowity wzrost o 100 EUR/T stanowi ułamek ogólnych wzrostów ogłoszonych przez głównych producentów na ten okres. Nie ulega wątpliwości, że pewne wzrosty miały miejsce na skutek gwałtownego wzrostu metanolu i innych surowców na początku 2017 roku. Po ustaleniu podwyżek cen w pierwszym kwartale, konsumenci mieli niewielki wybór, aby zaakceptować wzrosty kontaktów na drugi kwartał dla metanolu. Popyt był również stabilny w drugim kwartale, który ogólnie uważa się za dobry okres dla konsumentów POM.
Europejskie ceny kontraktowe kopolimeru w maju utrzymywały się na poziomie 2000-2150 EUR/T DDP NWE, a ceny homopolimeru w zakresie 2600-2950 EUR/T DDP NWE, podobnie jak w kwietniu.
Całkowity wolumen importu obniżył się w lutym, chociaż wielkości importu za styczeń i luty były w przybliżeniu zgodne ze średnim przywozem w ciągu ostatnich czterech lat. Wolumen przywozu z Azji Południowo-Wschodniej był najprawdopodobniej oferowany po niskich cenach na rynku UE. Wolumen eksportu z drugiej strony był dość silny w okresie styczeń-luty w porównaniu do ostatnich lat. Całkowity eksport w okresie dwumiesięcznym wyniósł 17.783 ton, co stanowi ponad dwukrotnie większy wolumen w ujęciu rok do roku. Największy wzrost wolumenu eksportu nastąpił jak na ironię w przesyłkach z UE do Chin, ponieważ niektórzy producenci usiłowali obejść niekorzystną ekonomikę.
Przemysł motoryzacyjny jest głównym odbiorcą poliacetalu, a ostatnie kilka kwartałów było bardzo dobre dla europejskich producentów samochodów w zakresie sprzedaży i nowych konstrukcji. Jednak według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, w kwietniu liczba ta spadła o 6,6% do 1,19 miliona sztuk, głównie w wyniku przypadającej w kwietniu Wielkanocy. Sprzedaż w pierwszych czterech miesiącach 2017 roku wzrosła o 4,7%, co stanowiło połowę wskaźnika zaobserwowanego w tym samym okresie w 2016 roku, ale były to najwolniejsze pierwsze cztery miesiące od 2012 roku. /Źródło:TOC/