Ceny kontraktowe poliacetalu w Europie Zachodniej ustabilizowały się w trzecim kwartale, gdy rynek pozostaje odpowiednio zaopatrzony w przeciwieństwie do popytu. Uczestnicy rynku spodziewali się, że w czwartym kwartale utrzyma się relatywnie zrównoważony rynek, a rozmowy dotyczące poziomów cen na czwarty kwartał trwają. Nie oczekiwano aby huragan Harvey rzeczywiście mógł wpłynąć na sytuację na europejskim rynku, podobnie jak i w USA, ceny metanolu wzrosły w IV kwartale, ale nie spodziewano się, że wpłyną one na ceny poliacetalu.
Europejskie ceny kontraktowe kopolimeru w październiku utrzymywały się na poziomie 2000-2150 EUR/T DDP NWE, a ceny homopolimeru w zakresie 2600-2950 EUR/T DDP NWE, podobnie jak we wrześniu.
Firma Celanese najprawdopodobniej zakończyła prace w zakładzie produkcyjnym POM we Frankfurcie w Niemczech, gdzie zwiększono moc produkcyjną o około 10%. W 2011 roku, kiedy zakład został otwarty moce wynosiły 140 000 ton/Y, a obecnie szacuje się, że zakład ma teraz zdolność do produkcji 155 000 ton/Y POM. Firma Celanese ma również fabrykę poliacetalu o mocach produkcyjnych 50 000 ton/Y, znaną pod nazwą Ibn Sina Polyacetal, która podobno rozpoczęła działalność w trzecim kwartale 2017 roku.
W okresie od stycznia do lipca 2017 r. europejscy producenci wyeksportowali 57 000 ton poliacetalu i wzrosły o 68% w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku. Głównym celem eksportu były Chiny, gdzie wyeksportowano około 18 500 ton. Import poliacetalu wyniósł 44 749 ton (40 624 ton w 2016) co oznacza wzrost o 10% rok do roku. Korea Południowa zaimportowała do Europy 23 500 ton, następnie Tajlandia około 9 200 ton.
Według danych statystycznych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, rejestracja samochodów osobowych w całej Unii Europejskiej spadła o 2,0% we wrześniu do poziomu 1,42 miliona sztuk, chociaż dane za wrzesień 2016 roku były rekordowo wysokie w każdym miesiącu. Rejestracja była zróżnicowana na kluczowych rynkach, spadki zanotowano w Wielkiej Brytanii (-9,3%) i Niemczech (-3,3%), ale znaczące wzrosty odnotowano we Włoszech (+8,1%) i Hiszpanii (+ 4,6%). W ciągu dziewięciu miesięcy od stycznia do września popyt na samochody osobowe pozostawał dobry w UE, a zarejestrowano 11,7 miliona nowych pojazdów - wzrost o 3,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku./Źródło:TOC/