Podobnie jak przez kilka ubiegłych miesięcy, ceny kontraktowe naturalnego PBT w Europie Zachodniej w chwili obecnej w lutym pozostały na poziomie 2200-2400 EUR/T (Virgin, DDP). Ceny PBT modyfikowanego i niewzmocnionego wynoszą 3050-3350 EUR/T (DDP), a dla gatunków z włóknem szklanym lub napełniaczem mineralnym wynoszą plus/minus 30-50 EUR/T. Cena uniepalnionego, niewzmocnionego lub wzmocnionego modyfikowanego PBT jest na poziomie około 3900-4200 EUR/T(DDP) lub wyższej w zależności od specyfikacji produktu.
Mimo, że niektóre zakłady produkujące samochody w Europie Zachodniej zostaną trwale zamknięte w tym roku lub w następnych latach, to niektórzy producenci samochodów oczekują, że sprzedaż samochodów w Europie w 2014 roku będzie dość stabilna w porównaniu z 2013 rokiem. Eksport samochodów do innych regionów pomógł złagodzić presję wywieraną na producentach, którzy w ostatnich kilku latach natrafili na niekorzystny okres w regionalnej sprzedaży samochodów. Ponadto, średni cykl wymiany samochodu wydłużył się w wyniku niekorzystnych warunków gospodarczych w Europie od 2008, ale niebawem powinien nadejść okres kiedy klienci zaczną wymieniać swoje samochody.
W wyniku powyższego wraz ze stabilnym popytem w drugim segmencie końcowego zastosowania PBT (elektrotechnika, elektronika sprzęt gospodarstwa domowego), konsumpcja dla PBT i jego compoundów w Europie Zachodniej była „płaska” i uważa się, że warunki które panowały w zeszłym roku prawdopodobnie utrzymają się w najbliższym czasie.
Podobny do ubiegłorocznego trendu rejestracja nowych samochodów w Wielkiej Brytanii nadal utrzymuje się na silnym poziomie. W styczniu zarejestrowano około 160 tys samochodów, co oznacza wzrost o 7,6% w porównaniu do tego samego miesiąca w 2013 roku, zgodnie z danymi opublikowanymi przez Society of Motor Manufacturers and Traders(SMMT).
Produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii osiągnęła najwyższy sześcioletni wzrost o 3,1% w 2013 roku i przekroczyła poziom 1,5 mln sztuk, według SMMT. Eksport stanowiący około 80% produkcji w Wielkiej Brytanii, spadł nieco w porównaniu do 2012 roku, natomiast produkcja samochodów przeznaczona na rynek wewnętrzny wzrosła o około 22%. Nieco ponad połowy eksportu brytyjskich samochodów w 2013 trafił do krajów spoza Unii Europejskiej, w tym do Chin, Rosji i USA. /Źródło: Tecnon OrbiChem/