Ceny poliwęglanu w Europie nie uległy presji obniżek w kwietniu, mimo że ceny benzenu wróciły do poziomu z czwartego kwartału 2017 roku. Według uczestników rynku podaż pozostawała napięta, przy utrzymującym się wysokim popycie na potrzeby rynków końcowych aplikacji.
W pierwszym kwartale europejscy producenci nadal eksportowali duże ilości poliwęglanu. W styczniu wielkość eksportu z UE wyniosła 30.759 ton, a prawie jedna trzecia tego ładunku trafiła do Chin. Chiński rząd ogłosił niedawno, że będzie nakładał cła w wysokości 25% na różne towary importowane ze Stanów Zjednoczonych, w tym na PC. Chociaż jest jeszcze zbyt wcześnie, aby uzyskać dostęp do wszystkich implikacji tego komunikatu, może to jednak pomóc w utrzymaniu popytu na poliwęglan produkowany w UE w przypadku przemieszczenia wolumenów ze Stanów Zjednoczonych.
W kwietniu, ceny kontraktowe poliwęglanów (typy do zastosowań ogólnego przeznaczenia) pozostały na poziomie 3000-3100 EUR/T DDP NWE, a poliwęglanów do zastosowań optycznych na poziomie 2850-2950 EUR/T DDP NWE, tak jak w marcu.
Cena kontraktowa benzenu w Europie na kwiecień została ustalona na poziomie 702 EUR/T (870 USD/T), co oznaczało spadek o 28 EUR/T w porównaniu z marcem. Spadek ten był oczekiwany, biorąc pod uwagę tendencję spadkową cen spotowych w marcu. Ceny kontraktowe obniżyły się z powrotem do poziomu z listopada 2017 roku.
Na rynku BPA, firma Hexon zajmująca się produkcją żywic epoksydowych znajdowała się w okresie konserwacji i tym samym została ograniczona dostępność BPA w kwietniu.
Rynek samochodów osobowych w UE odnotował spadek w marcu 2018 roku, po raz pierwszy w tym roku, a także był to pierwszy spadek w marcu odnotowany w ostatnich czterech latach, według danych ACEA. Liczba rejestracji spadła o 5,3% do łącznej liczby 1,79 miliona sztuk. Sprzedaż na rynku brytyjskim odnotowała znaczną redukcję o 15,7%, podczas gdy we Włoszech sprzedaż spadła o 5,8%, a na rynku niemieckim sprzedaż spadła o 3,4%. Francja i Hiszpania odnotowały wzrost sprzedaży odpowiednio o 2,2% i 2,1%. Możliwe jest, choć są to tylko spekulacje, że niektóre z tych spadków były spowodowane złymi warunkami pogodowymi na całym kontynencie w marcu. W całym pierwszym kwartale popyt wzrósł o 0,7%, a Hiszpania osiągnęła najwyższy poziom wzrostu o 10,5%, natomiast najgorszy wynik odnotowano w Wielkiej Brytanii - spadek o 12,4%. W pierwszym kwartale 2018 roku zarejestrowano w UE 4,17 mln nowych samochodów. /Źródło: TOC/