Popyt na poliwęglany w Europie był znacznie lepszy niż tego oczekiwali uczestnicy rynku, ponieważ nastroje spadły pod koniec 2018 roku, gdy w drugiej połowie roku branża odnotowała gwałtowny spadek popytu i cen w Azji. Mimo że wolumeny sprzedaży spadły w porównaniu z rokiem 2018, źródła podają, że są "zaskoczone" kondycją branży.
Ceny BPA wzrosły o 120-130 EUR/T w Azji i choć jest jeszcze za wcześnie, aby to potwierdzić, to jednak dostawcy twierdzą, że import azjatycki zaczyna być przekierowywany z Europy do Chin. Jeden Z producentów poinformował, że w tygodniu następującym po świątecznym okresie księżycowym, chińscy handlowcy w sektorze poliwęglanów byli bardzo zainteresowani zabezpieczeniem ilości bisfenolu A. Jednocześnie na rynku europejskim występuje ścisła dostępność fenolu, co zaczęło podnosić wartości bisfenolu A, prawdopodobnie o 50 EUR/T, a średnia cena swobodnie wynegocjowana była na poziomie około 1300 EUR/T.
Europejska cena kontraktowa na poliwęglan (GP) utrzymuje się od kilku miesięcy na tym samym poziomie 2800-2900 EUR/T.
Europejski rynek samochodów osobowych zanotował w styczniu spadek o 4,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak łącznie zarejestrowano blisko 1,2 miliona sztuk, co nadal stanowi drugi najwyższy w styczniu wolumen odnotowany od 2009 roku. Zapotrzebowanie na nowe samochody spadło w niemal całej Unii Europejskiej, w tym w pięciu głównych rynkach UE. Najsilniejsze spadki odnotowały Hiszpania i Włochy (odpowiednio o 8,0% i 7,5%), a spadki procentowe były mniejsze w Wielkiej Brytanii (-1,6%), Niemczech (-1,4%) i Francji (-1,1%). Kontrakt na benzen został ustalony na 568 USD/T i 497 EUR/T, co stanowi wzrost o 16 USD/T 12 EUR/T w porównaniu do stycznia. /Źródło: TOC/