Europejski rynek poliacetalu utknął w neutralnym punkcie, ponieważ popyt na rynku motoryzacyjnym pozostaje słaby. Niemniej jednak ceny kontraktowe za I kwartał 2019 roku, ustabilizowały się na tym samym poziomie co w czwartym kwartale 2018 roku, ze względu na nieznacznie niższy poziom podaży. Konsumenci mieli nadzieję, że słabsze ceny metanolu w surowcach mogą przynieść ulgę rynkowi.
Import poliacetalu do UE28 wzrósł o 16,5% w okresie od stycznia do listopada 2018 roku w porównaniu z rokiem poprzednim, zgodnie ze statystykami celnymi. Całkowity import w ciągu 11 miesięcy wyniósł 78.891 ton, a Korea Południowa stanowiła ponad połowę tej ilości z 42 344 tonami. Udział Korei Południowej w imporcie do Europy prawdopodobnie wzrośnie w 2019 roku, po tym, jak BASF otworzył nowy zakład joint venture w tym kraju.
Liczba nowych rejestracji samochodów osobowych w Europie ponownie spadła w styczniu, według danych ACEA o 4,6% mniej niż przed rokiem. Około 1,2 miliona sztuk zostało zarejestrowanych w styczniu, co nadal jest drugim od stycznia najwyższym rekordem od 2009 roku. Zapotrzebowanie na nowe samochody spadło w niemal całej Unii Europejskiej, w tym w pięciu głównych rynkach UE. Najsilniejsze spadki odnotowały Hiszpania i Włochy (odpowiednio o 8,0% i 7,5%), a spadki procentowe były mniejsze w Wielkiej Brytanii (-1,6%), Niemczech (-1,4%) i Francji (-1,1%). /Źródło: TOC/