Europejski rynek PBT ucierpiał z powodu utrzymującej się słabości na rynku motoryzacyjnym. Oczekuje się, że sytuacja w tym sektorze nie polepszy się w najbliższym czasie, co może zwiększyć presję na PBT. Jednak nie miało to miejsca w pierwszym kwartale, ponieważ w pierwszym kwartale nastąpił wzrost ceny PBT 100-150 EUR/T. Ceny w drugim kwartale będą prawdopodobnie silniejsze dzięki dalszemu wzrostowi na rynku PBT. Kwartalne kontrakty na BDO na pierwszy kwartał 2019 roku, zostały ustalone na znacznym spadku o 100 EUR/T.
Podaż jest dobra, ponieważ na rynku nie ma żadnych problemów produkcyjnych. W drugim kwartale oczekuje się dalszego osłabienia rynku z powodu długiej podaży, ale jest trochę za wcześnie, aby być pewnym jakichkolwiek wyników. Dyskusje na temat rozliczeń kwartalnych rozpoczną się w przyszłym miesiącu. Popyt na PTA w Europie jest stabilny, ale nie spektakularny, ponieważ branża PET niższego szczebla zaczyna powoli startować w sezonie 2019. Ciągła niechęć do tworzenia zapasów poprzez łańcuch wartości wpływa na popyt na PTA. Wszystkie zakłady PTA w Europie działają według normalnych stawek operacyjnych bez problemów z dostawami.
Korea Engineering Plastics zaprzestała działalności w swoich fabrykach w Wiesbaden w Niemczech pod koniec 2018 roku. Informacja ta została potwierdzona przez firmę Celanese, która jest właścicielem 50% udziałów koreańskiego producenta. Jednostka w Niemczech wśród innych produktów, ma również produkcję PBT do użytku w sektorze motoryzacyjnym. Powód zamknięcia nie został ujawniony. Popyt na PBT utrzymuje się na ścieżce wzrostu i oczekuje się, że będzie podążał tą samą drogą przez pozostałą część roku. Chociaż sektor motoryzacyjny jest słaby, popyt ze strony PBT nadal jest dobry. Oczekuje się, że w drugim kwartale popyt będzie wzrastał w stałym tempie, a ceny kwartalne prawdopodobnie ponownie wzrosną. /Źródło:TOC/