Uczestnicy rynku poliacetalu w UE wciąż mają nadzieję na poprawę popytu w pierwszej połowie 2019 roku, ale w kwietniu nie nastąpiły żadne rzeczywiste zmiany. Mimo że uczestnicy rynku nadal oczekują, że europejski rynek motoryzacyjny odbije się w tym roku, póki co nie ma wyraźnych oznak, kiedy i do jakiego stopnia to nastąpi. Trwająca debata Brexit również nie pomaga.
Ceny w drugim kwartale nie zostały jeszcze ustalone, ale nie oczekuje się zbyt wielu zmian, o ile w ogóle. Ceny mogą znaleźć się pod pewną presją spadkową w dalszej części kwartału, jeśli nie będzie zmian w popycie z sektora motoryzacyjnego lub jeśli tani import z Azji zacznie wpływać na dostawy.
Ceny kontraktowe w kwietniu pozostały na tym samym poziomie co w marcu tj. 2800-3150 DDP dla homopolimeru, a dla kopolimeru obniżyły się w górnej granicy o 50 EUR/T stabilizując się na poziomie 2200-2300 EUR/T DDP.
Import wyniósł 10.442 tony w styczniu, co stanowi gwałtowny wzrost w porównaniu z 5.705 tonami rok do roku. Import z Korei Południowej stanowił 6.659 ton tej sumy, co może odzwierciedlać zwiększone ilości z nowego zakładu joint venture BASF-Kolon, który rozpoczął produkcję w drugiej połowie 2018 roku. /Źródło: TOC/