Europejski rynek PBT spowalnia ze względu na słabość rynku motoryzacyjnego. Popyt kwietniowy nadal utrzymywał się na niskim poziomie. Popyt na PBT był silny w ostatnich kilku kwartałach, ale ciągła słabość w branży motoryzacyjnej wpływa na sytuację na rynku PBT. Sektor motoryzacyjny nie wykazuje oznak poprawy, a niepewność jest problemem dla producentów PBT. Co więcej, większość uczestników rynku spowolniła aktywność przed przerwą świąteczną i spodziewano się dalszego spadku popytu. Nie ma innych problemów związanych z produkcją, które miałyby miejsce w Europie przed wakacyjną przerwą.
Ceny PBT w I kwartale wzrosły o 100-150 EUR/T. Trwają rozmowy na temat cen w drugim kwartale, a ze względu na niższy popyt oczekuje się słabszych cen.
Dyskusje cenowe na BDO na Q2 rozpoczęły się w pierwszym tygodniu kwietnia, ale cena nie została uregulowana od połowy kwietnia. Kwartalny kontrakt BDO na pierwszy kwartał 2019 roku ustalono na znacznym spadku o 100 EUR/T. Rynek był stabilny w I kwartale, popyt poprawił się, mimo że poziomy są nadal niskie. Większość uczestników rynku sugeruje, że spadek w Q2 jest bardziej niż prawdopodobny.
Popyt na PTA w Europie utrzymuje się na stałym poziomie, ale obecnie jest ograniczony przez słabszy niż oczekiwano popyt na rynku końcowym, ponieważ przemysł PET nadal odnotowuje powolny początek roku w wyniku zwiększonego importu PET od grudnia do stycznia. Wszystkie zakłady PTA w Europie działają według normalnych stawek bez problemów z dostawami. Oczekuje się, że w drugim kwartale zapotrzebowanie na PBT pozostanie na stałym poziomie i prawdopodobnie pozostanie słabe przez większość kwartału. W rezultacie oczekuje się spadku cen. /Źródło: TOC/