Aktywność europejskiego rynku poliacetalu w maju była nieco słaba, ponieważ popyt ze strony sektora motoryzacyjnego nie wykazał żadnej konkretnej poprawy. Spowolnienie na rynku motoryzacyjnym trwa obecnie od około 8-9 miesięcy i ma realny wpływ na wiele produktów z tworzyw konstrukcyjnych. Popyt na inne aplikacje utrzymywał się na stałym poziomie, ale nie może zrekompensować konsumpcji w sektorze motoryzacyjnym.
Ceny poliacetalu w drugim kwartale ustabilizowały się w porównaniu do pierwszego kwartału. Ceny kontraktowe w maju pozostały na tym samym poziomie co w kwietniu tj. 2800-3150 DDP dla homopolimeru, a dla kopolimeru na poziomie 2200-2300 EUR/T DDP.
Ceny metanolu zaczęły spadać w maju, a ceny spot spadły poniżej 260 EUR/T pod koniec miesiąca. Kontrakt Q2 wyniósł 350-360 EUR/T, więc różnica między cenami metanolu na rynku spot i kontraktem wynosiła około 90 EUR/T. Nawet biorąc pod uwagę rabaty w wysokości 20%, konsumenci i tak oczekują niższych cen kontraktów w trzecim kwartale, pod warunkiem, że rynek spot nie zmieni kursu w czerwcu.
Patrząc na statystyki importu, stało się jasne, że import z nowego zakładu joint venture BASF-Kolon w Korei Południowej wpływa na rynek europejski. Całkowity przywóz do UE-28 za miesiące styczeń-luty wyniósł 20.227 ton, co oznacza wzrost o 83% rok do roku. Import z Korei Południowej stanowił 12.729 ton tej ilości, przy czym kolejna ilość w zestawieniu pochodził z Tajlandii (2.773 ton). Pod względem eksportu całkowita wartość wyniosła 19.891 ton, co stanowi wzrost o 15% rok do roku. Eksport do Chin w ciągu dwóch miesięcy wyniósł 6.856 ton. Interesujące będzie obserwowanie rozwoju eksportu do Chin w nadchodzącym miesiącu po eskalacji wojny handlowej między Chinami a USA. /Źródło: TOC/