Aktywność europejskiego rynku poliacetalu nie uległa znacznej poprawie w czerwcu, ponieważ rynek samochodowy nadal rozczarowywał. Uczestnicy rynku stwierdzili, że popyt na tworzywa konstrukcyjne spadł w pierwszej połowie 2019 roku, w tym popyt na POM.
Ceny poliacetalu w drugim kwartale ustabilizowały się w porównaniu do pierwszego kwartału i mieściły się w przedziale 2800-3150 EUR/T.
Rozpoczęły się negocjacje cenowe na trzeci kwartał, ale obecnie nie ma jasnych wskazań dotyczących ostatecznych rozliczeń. Konsumenci doskonale zdają sobie sprawę z utrzymującego się słabego popytu w przemyśle samochodowym i dlatego nie ma presji na dostawy. Ponadto ceny kontraktów na metanol po rozliczeniach na trzeci kwartał początkowo ustalono na poziomi 305 EUR/T, co oznacza spadek o 45 EUR/T od drugiego kwartału.
Wielkość importu wzrosła w I kwartale do ponad 28 000 ton, co oznacza wzrost o prawie 70% rok do roku. Uruchomienie fabryki BASF-Kolon w Korei Południowej w zeszłym roku i późniejsze zamknięcie fabryki BASF w Niemczech było postrzegane jako powód zwiększonej wielkości importu.
Rejestracje samochodów osobowych w Europie wzrosły zaledwie o 0,1% w maju 2019 roku, po tym, po ośmiu 8 kolejnych miesiącach spadków, wg ACEA. Od początku roku liczba rejestracji spadła o 2,1%. Popyt był w dużej mierze napędzany przez Europę Środkową, gdzie liczba rejestracji wzrosła o 6,2%. Jednak pięć głównych rynków przyniosło mieszane wyniki. Popyt w Hiszpanii spadł o 7,3%, w Wielkiej Brytanii o 4,6%, a we Włoszech o 1,2%. W Niemczech i Francji sprzedaż wzrosła odpowiednio o 9,1% i 1,2%. /Źródło:TOC/