Słabe wyniki przemysłu motoryzacyjnego nadal obniżają nastroje na europejskim rynku poliwęglanów, a poziom zapasów rośnie wśród producentów. Jednak rynek samochodów osobowych w UE odnotował niewielki wzrost o 0,1% w maju 2019 roku, po ośmiu kolejnych miesiącach spadku, co sugeruje, że prawdopodobnie spadek sprzedaży samochodów ustabilizował się. Jednak dane w ujęciu roku do roku wskazują, że sprzedaż od stycznia do maja spadła o 2,1% w porównaniu do tego samego okresu w 2018 roku.
Nadpodaż i słaby popyt na chińskim rynku poliwęglanu, wywierają presję na inne regiony, w tym Europę. Jest to zrozumiałe, ponieważ Chiny stanowią 30% całkowitej światowej produkcji poliwęglanów. Ale mimo to rynki USA i Europy zdołały powstrzymać niektóre z tych zawirowań dzięki dość solidnemu sektorowi budowlanemu.
Według źródeł rynkowych SABIC ma zaplanowany postój remontowy w Bergen Op Zoom w Holandii w III kwartale, a zakład ma zostać ponownie uruchomiony w IV kwartale. Uczestnicy mają nadzieję, że pomoże to obniżyć poziom zapasów w Europie. Zakład ma zdolność produkcyjną 260.000 ton rocznie.
Marże producentów poliwęglanów mogą przynieść bardzo potrzebną ulgę w czerwcu - ceny kontraktowe bisfenolu A spadły w tym miesiącu o 65 EUR/T, po łącznym wzroście o 150 EUR/T w kwietniu i maju.
Według informacji rynkowych europejska cena kontraktowa poliwęglanu (GP) obniżyła się o 150 EUR/T stabilizując się na poziomie 2650-2750 EUR/T. /Źródło:TOC/