Popyt na rynku poliacetalu w Europie, podobnie jak wiele innych rynków tworzyw konstrukcyjnych, był nadal pod dużą presją w wyniku globalnego spowolnienia na rynku motoryzacyjnym i innych problemów gospodarczych. Nie jest jasne, kiedy sytuacja może się poprawić w sektorze motoryzacyjnym, więc reszta 2019 roku może być walką o rynek POM.
Ceny utrzymywały się na stałym (2800-3150 EUR/T) poziomie w pierwszej połowie roku, ale w trzecim kwartale narasta presja. Rozliczenia za kwartał były w dalszym ciągu przedmiotem dyskusji w lipcu, ale możliwe są obniżki, biorąc pod uwagę ogólnie słabe nastroje przemysłu motoryzacyjnego i spadające ceny surowców.
Wolumen importu nadal rósł, a w kwietniu, osiągnął 12.632 ton w ciągu miesiąca. Import z Korei Południowej stanowił większość tej sumy, wynoszącą 7.625 ton, podczas gdy wolumeny z Tajlandii wyniosły 1.696 ton. W okresie styczeń-kwiecień import ogółem wyniósł 41.355 ton, co stanowi wzrost o 41% rok do roku. Eksport poliacetalu również wzrósł w okresie czterech miesięcy, prowadzony przez eksport do Chin, który osiągnął 12.224 ton, w porównaniu z 9.784 tonami w tym samym okresie 2018 roku. Wydaje się, że pozostali producenci w Europie starali się wypełnić część luki utworzonych przez mniej wysyłek z USA do Chin. /Źródło:TOC/