W europejskim przemyśle poliwęglanu nic się nie zmieniło - słaby popyt na samochody nadal hamuje biznes, a rynek jest nadmiernie zaopatrzony. Jednocześnie spadające ceny bisfenolu A na rynku spot mogą zacząć wywierać presję na obniżenie cen poliwęglanu.
Statystyki handlowe pokazują, że import poliwęglanu do Europy w pierwszych czterech miesiącach 2019 roku osiągnął 30.533 tony, co oznacza 11% redukcję w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Import PC z Korei Południowej wyniósł 15.926 ton w okresie od stycznia do kwietnia, co stanowi spadek o 15% w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku. Całkowita wielkość eksportu z Europy w okresie od stycznia do kwietnia była nieznacznie wyższa o 2,9% w porównaniu z 2018 rokiem, ale wielkość eksportu z Europy do Stanów Zjednoczonych wzrosła o 139% do 11.252 ton od stycznia do kwietnia 2018 roku.
W czerwcu 2019 roku, liczba rejestracji nowych samochodów w Unii Europejskiej spadła o 7,8% do 1,44 mln sztuk. W dużej mierze spadek ten można przypisać negatywnemu efektowi kalendarza. Średnio w czerwcu w tym roku w całej UE było tylko 19 dni roboczych, w porównaniu do około 21 dni w 2018 roku. W rezultacie wszystkie pięć głównych rynków UE odnotowało spadki, zwłaszcza Francja (-8,4%) i Hiszpania (-8,3%). W pierwszej połowie 2019 roku, popyt na nowe samochody osobowe w całej UE spadł o 3,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co łącznie daje 8,2 mln rejestracji. Jedynym wyjątkiem są Niemcy (+ 0,5%), ponieważ każdy z dużych rynków UE odnotował jak dotąd niewielki spadek w 2019 roku.
Według źródeł rynkowych SABIC ma zaplanowany postój remontowy w Bergen Op Zoom w Holandii w trzecim kwartale, a zakład ma zostać ponownie uruchomiony w czwartym kwartale. Uczestnicy mają nadzieję, że może to pomóc w rozwiązaniu problemu nadpodaży w Europie. Wydajność instalacji wynosi 260.000 ton rocznie. /Źródło:TOC/