Sytuacja na rynku poliwęglanu w Europie była określana przez uczestników rynku jako „zła”. Wygląda na to, że spadający popyt z rynku samochodowego nadal wywierał negatywny wpływ na ten sektor. Producenci bisfenolu A twierdzili, że ich ceny spadły do poziomu minimalnego, ale nie zostały zaakceptowane przez słaby rynek poliwęglanu, niezależnie od wzrostu cen benzenu o 39 EUR/T.
Według informacji rynkowych europejska cena kontraktowa poliwęglanu (GP) utrzymuje się na stabilnym poziomie 2650-2750 EUR/T od kilku miesięcy.
Liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 7,8% w czerwcu 2019 roku, do 1 446 183 sztuk. Spadek ten przypisano negatywnemu efektowi kalendarza. Czerwiec średnio miał tylko 19 dni roboczych, w porównaniu do około 21 dni w 2018 roku. W rezultacie wszystkie pięć głównych rynków UE odnotowało spadki, w szczególności Francja na poziomie -8,4% i Hiszpania na poziomie -8,3%. W pierwszej połowie 2019 roku, popyt na nowe samochody osobowe w UE spadł o 3,1% w porównaniu z rokiem poprzednim. Statystyki handlowe pokazują, że ilość importowanego poliwęglanu do Unii Europejskiej w pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku wyniosła 45 791 ton, co stanowi spadek o 8,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ale jest stabilne w porównaniu do poziomów z 2017 roku. Jednak zmniejszenie wielkości importu w tym roku raczej nie będzie miało żadnego wpływu na rynek.
Według źródeł rynkowych SABIC ma zaplanowany postój w Bergen Op Zoom w Holandii w trzecim kwartale, a zakład ma zostać ponownie uruchomiony w czwartym kwartale. Uczestnicy mają nadzieję, że może to pomóc w rozwiązaniu problemu nadpodaży w Europie. Zakład ma zdolność produkcyjną 260 000 ton rocznie. /Źródło:TOC/