Popyt na rynku poliacetalu w Europie pozostawał w sierpniu pod presją ze względu na globalne spowolnienie na rynku motoryzacyjnym i inne problemy gospodarcze. Nie było jasne, kiedy sytuacja może się poprawić w sektorze motoryzacyjnym, więc reszta 2019 roku może być walką o rynek POM.
Ceny utrzymywały się na stabilnym poziomie w pierwszej połowie roku, a w trzecim kwartale, ceny nadal były na tym samym poziomie 2800-3150 EUR/T dla homopolimeru i 2200-2300 EUR/T dla kopolimeru pomimo pewnych dość gwałtownych spadków cen surowców. Jednak z dalszym spadkiem cen azjatyckiego poliacetalu w trzecim kwartale, może być tylko kwestią czasu, zanim zmiany zostaną zauważone na rynku europejskim.
Wolumen importu spadł w maju w porównaniu do mocnych wyników z kwietnia. W kwietniu import osiągnął 12 632 ton w ciągu miesiąca, ale w maju import spadł z powrotem do 9 596 ton. W okresie styczeń-maj import wyniósł 50 951 ton, co oznacza duży wzrost o 56,6% rok do roku. Import z Korei Południowej osiągnął 31 625 ton, prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie w 2018 roku. Zamknięcie fabryki poliacetalu BASF w Niemczech, a następnie uruchomienie spółki joint venture BASF-Kolon w Korei Południowej, z pewnością muszą uwzględniać zwiększone wolumeny. /Źródło: TOC/