Na rynku można było usłyszeć informacje o potencjalnych obniżkach stawek operacyjnych z powodu mniejszego popytu, ale producenci tego nie potwierdzili. Zapotrzebowanie na PBT jest nadal niskie i nie ma oznak rychłego ożywienia. Sektor motoryzacyjny jest dotknięty problemami politycznymi, takimi jak Brexit i taryfy handlowe. Teraz mówi się o potencjalnej recesji, a nastroje na rynku nie są zbyt pozytywne.
Ceny PBT w trzecim kwartale ustabilizowały się na niższych poziomach. W przypadku cen miesięcznych PBT najprawdopodobniej pozostały na poziomie z sierpnia. Europejski rynek BDO nie radzi sobie lepiej niż w Stanach Zjednoczonych. Popyt jest nadal niższy niż w poprzednich latach. Na całym świecie rynek BDO znajduje się w stagnacji, a ceny w większości regionów obniżają się. Koszty surowców nadal wywierają presję na BDO, a większość cen spadła w tym miesiącu lub kwartale. W miarę zbliżania się czwartego kwartału coraz bardziej pewnym jest, że w dyskusjach cenowych kierunek kosztów będzie odgrywać bardzo znaczącą rolę. W przypadku PTA popyt wzrósł w lipcu, ale tak naprawdę nie rozwinął się w sierpniu, biorąc pod uwagę, że popyt na PET i stawki operacyjne nieco się zmniejszyły. Wysoki poziom importu PET nadal wpływa na popyt regionalny PTA w Europie. PTA jest łatwo dostępny w całym regionie, a wszystkie zakłady działają na normalnym poziomie, jedyną kwestią, przed którą stoją producenci PTA, było prowadzenie zakładów w tempie niższym niż optymalne, aby dopasować zużycie i uniknąć gromadzenia zapasów.
Firma Brenntag ogłosiła, że będzie dystrybuowała PBT Sipchem w Europie. Oznacza to, że firma Brenntag będzie dystrybuowała PBT w Niemczech, Francji, Włoszech, Szwajcarii i Austrii. Trudno obecnie określić trendy cenowe PBT w czwartym kwartale. Rynek pozostaje słaby, a trend spadkowy jest najbardziej prawdopodobnym scenariuszem do końca 2019 roku. /Źródło: TOC/