Europejski rynek PBT nie zmienił się we wrześniu. Podaż była duża, a popyt słaby. Czwarty kwartał to prawdopodobnie kolejny zły okres dla wszystkich uczestników rynku PBT. Najprawdopodobniej firma DuBay Polymers od początku października prowadzi prace konserwacyjne w zakładzie PBT o zdolnościach 80.000 ton rocznie w Uentrop w Niemczech.
Rynki PBT są spowolnione z powodu braku popytu ze strony sektora motoryzacyjnego i niektórzy uważają, że podobna sytuacja będzie miała miejsce również w 2020 roku. Brak zaufania konsumentów jest również ważnym czynnikiem wpływającym na popyt na PBT, ponieważ problemy polityczne mają miejsce na całym świecie.
Liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 3,2% w ciągu ośmiu miesięcy w 2019 roku, przy łącznej wartości 10,5 mln. Jedynym rynkiem, który odnotował wzrost, były Niemcy, w których liczba rejestracji wzrosła o 0,9%. W lipcu 2019 roku popyt na nowe samochody osobowe wzrósł o 1,4% przy zarejestrowanych prawie 1,3 milionach pojazdów. Niemcy był jedynym dużym rynkiem, który odnotował w lipcu pozytywne wyniki na poziomie 4,7%, podczas gdy Europa Środkowa odnotowała ogólny wzrost o 13,4%. Jednak w sierpniu liczba rejestracji w UE spadła o 8,4%, co było w dużej mierze spowodowane wysoką bazą porównawczą, ponieważ w sierpniu 2018 roku odnotowano wyjątkowy wzrost (+ 31,2%) przed nowym testem emisji WLTP 1 września ubiegłego roku. Pięć największych rynków UE odnotowało w sierpniu spadki, sięgające nawet 30,8% w Hiszpanii i 14,1% we Francji.
Producenci starali się utrzymać dobre marże i udało im się utrzymać ceny na stałym poziomie. Jednak rynek nie poprawia się, a miesięczne ceny PBT obniżyły się we wrześniu. Z informacji rynkowych wyniki za na rynku miały miejsce obniżki o 60–100 EUR/T. Rynek BDO pozostaje niezmieniony w tym miesiącu. W przypadku PTA popyt w Europie był w dalszym ciągu słabszy niż oczekiwano w sierpniu i wrześniu, ponieważ zmniejszył się popyt na PET a wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładów zostało zmniejszone. Prognozy dotyczą utrzymującego się słabego popytu na PTA, ponieważ producenci PET planują obecnie planowe konserwacje w październiku i listopadzie. Rynek PBT najprawdopodobniej jeszcze bardziej złagodzi się w czwartym kwartale, ponieważ nie oczekuje się ożywienia popytu, a przeładunki odbywają się zwykle o tej porze roku. /Źródło: TOC/