Nastroje rynkowe na europejskim rynku poliwęglanów nie są optymistyczne, a uczestnicy informują, że rynek wciąż cierpi z powodu niskiego popytu i nadpodaży. Łącznie od stycznia do lipca import do Europy wyniósł 57.223 ton, mimo że stanowi to wzrost o 3,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku, to ceny są cały czas obniżane z powodu braku zainteresowania zakupami.
Ceny bisfenolu A pozostały stabilne do słabych, co może dać producentom niezintegrowanym trochę przestrzeni „do oddychania”. Ceny poliwęglanu według uczestników rynku spadły w październiku i mogą ulec dalszemu spadkowi w pozostałej części czwartego kwartału. Według notowań rynkowych ceny poliwęglanu utrzymały się w październiku na tym samym poziomie co we wrześniu (2800-3150 EUR/T).
Dane ekonomiczne również nie dają wiele miejsca na optymizm. Według danych ACEA liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosła o 14,5% we wrześniu, ale wzrost ten wynika głównie z niskiej bazy porównawczej, ponieważ liczba rejestracji spadła o 23,5% we wrześniu 2018 roku, po wprowadzeniu nowej ogólnoświatowej zharmonizowanej procedury badań pojazdów (WLTP). Wskaźnik PMI dla przemysłu w UE spadł do najniższego poziomu 45,7 od października 2012 roku. Produkcja, nowe zamówienia i zakupy gwałtownie spadły we wrześniu. /Źródło: TOC/