Europejski rynek poliwęglanów zaczął odczuwać poprawę popytu w przypadku niektórych zastosowań końcowych na początku 2020 roku, ale ogólnie poziom działalności pozostaje słaby i niezmienny od poprzednich miesięcy. Zapotrzebowanie na rynku samochodów osobowych w UE w grudniu 2019 roku wzrosło o 21,7%, co oznacza najwyższy jak dotąd rekordowy wynik w grudniu. Sprzedaż we Francji wzrosła o 27,7%, a Szwecji o 109,3%, ponieważ oba kraje ogłosiły znaczące zmiany w opodatkowaniu opartym na CO2 w 2020 roku, podczas gdy Holandia (+ 13,9%) postanowiła zwiększyć opodatkowanie elektrycznych samochodów służbowych z 4% do 8%, od stycznia 2020 roku. W rezultacie wszystkie kraje UE - w tym pięć dużych rynków - odnotowały w grudniu znaczący wzrost.
Ogólnie w 2019 roku, liczba rejestracji nowych samochodów wzrosła w całej Unii Europejskiej o 1,2%, osiągając łącznie ponad 15,3 miliona sztuk, co oznacza szósty z rzędu w roku miesiąc wzrostu. Patrząc na pięć głównych rynków UE, Niemcy (5,0%) zanotowały największy wzrost w ubiegłym roku, a następnie Francja (1,9%) i Włochy (+ 0,3%). Natomiast zarówno Hiszpania (-4,8%), jak i Wielka Brytania (-2,4%) odnotowały spadek popytu w 2019 roku.
Według notowań rynkowych ceny poliwęglanu utrzymały się w styczniu na tym samym poziomie co w grudniu (2320-2460 EUR/T).
Firma CNOOC i Shell ogłosiły 13 stycznia plany budowy nowej fabryki PC w Huizhou, Guangdong. Spółka joint venture będzie produkować zaawansowane jakościowo poliwęglany i pracować nad zmianą obecnego stanu, w którym lokalni producenci wytwarzają głównie produkty niskiej jakości. Obecnie firma ma w tym miejscu zakład fenolu / acetonu o wydajności 350 kT/Y. W fabryce tej będzie wykorzystywana technologia Shell w przypadku DPC i technologia EPC w przypadku PC. /Źródło: TOC/