Na europejskim rynku poliacetalu można dostrzec pewne oznaki poprawy, ponieważ sytuacja na rynku motoryzacyjnym poprawiła się w ostatnich miesiącach, ale niewielu uczestników rynku jest optymistycznie nastawionych do pełnego ożywienia w branży motoryzacyjnej obecnie.
Negocjacje cenowe w pierwszym kwartale 2020 roku nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. Kluczowy surowiec - metanol - odnotował niewielki wzrost rozliczeń na pierwszy kwartał, ale niekoniecznie wpłynęło to na sytuację na rynku POM. Ceny spotowe na rynku metanolu wzrosły w styczniu o około 30 EUR/T, ale nie jest jasne, czy trend ten utrzyma się do lutego.
Ceny poliacetalu w styczniu utrzymywały się na poziomach grudniowych dla homopolimeru 2800-3100 EUR/T a dla kopolimeru 2200-2300 EUR/T.
Przepływy handlowe uległy wyraźnej zmianie w przypadku poliacetalu w 2019 roku. Całkowity import w okresie styczeń-październik utrzymał się na wysokim poziomie 87.894 ton, co stanowi wzrost o 25% rok do roku. Import z Korei Południowej osiągnął w tym okresie 46.020 ton. Całkowity eksport wyniósł w tym okresie 87.246 ton, w porównaniu z 75.313 ton w tym samym okresie 2018 roku. Eksport do Chin znalazłsięna szczycie listy z poziomem 27.206 ton, ale liczba ta w tym samym okresie nie odpowiada zgłoszonemu przez Chiny importowi z krajów UE-28.
Jeśli chodzi o eksport, producenci w UE skorzystali na sporze handlowym między USA a Chinami, kontynuując wysyłkę regularnych ilości do Chin w 2019 roku. Eksport do Chin osiągnął 30.857 ton w pierwszych 10 miesiącach 2019 roku, co stanowi wzrost o ponad 4,5% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku. Całkowity eksport wzrósł w tym okresie o 12,9%, do około 100.000 ton. /Źródło: TOC/