Perspektywy popytu na poliacetal w trzecim kwartale pozostają niejasne, mimo że większość krajów w regionie zniosło blokady Covid-19 w ciągu ostatnich kilku tygodni. W kilku krajach doszło jednak do lokalnych epidemii. Według analityków jakikolwiek powrót do statusu ścisłej blokady byłby katastrofalny dla gospodarki europejskiej. Uczestnicy rynku wyrazili ostrożność w odniesieniu do produkcji samochodów przez resztę roku. Europejski przemysł motoryzacyjny został mocno dotknięty przez zamknięcia związane z Covid-19, a uczestnicy rynku zgłaszają ogromny poziom zapasów w całym łańcuchu wartości. Według niektórych źródeł rynkowych rejestracja samochodów może spaść o 25-30% w porównaniu z danymi z 2019 roku.
Całkowity import poliacetalu do UE w pierwszym kwartale 2020 roku spadł o około 22% rok do roku o 22.137 ton, podczas gdy eksport z UE spadł o około 5% rok do roku, o 26.800 ton. Tak jak większość blokad związanych z Covid-19 w Europie również rozpoczęła się w marcu, oczekuje się, że statystyki import-eksport wykażą dalsze spadki w drugim kwartale.
Ceny poliacetalu w czerwcu utrzymywały się na poziomach majowych dla homopolimeru 2750-3050 EUR/T DDP a dla kopolimeru 2150-2250 EUR/T DDP.
Ceny kontraktowe metanolu za trzeci kwartał ponownie ustabilizowały się w Europie, chociaż nadal istnieje znaczna różnica między cenami kontraktowymi i spotowymi. Swobodnie wynegocjowane ceny umowne w trzecim kwartale spadły o 30 EUR/T do 225 EUR/T FOB Rotterdam. Methanex obniżył swoją opublikowaną cenę za trzeci kwartał do 235 EUR/T, co oznacza także spadek o 30 EUR/T w stosunku do drugiego kwartału. Na rynku spot ceny pod koniec maja osiągnęły w krótkim okresie 165 EUR/T FOB Rotterdam, ale na początku czerwca ceny spot ponownie znalazły się pod presją spadkową ze względu na wysokie zapasy i słaby popyt. Ceny spot spadły do około 150 EUR/T fob Rotterdam w pierwszej połowie czerwca i pozostały w tym ogólnym przedziale do końca miesiąca. /Źródło: TOC/