Odnotowano pewną aktywność na rynku samochodowym w Europie po tym, jak zatrzymała się ona w kwietniu i maju. Jednak uczestnicy rynku ostrzegają, że chociaż ograniczenia blokady zostały złagodzone, a salony samochodowe ponownie się otworzyły, popyt odnotował jedynie 20-30% poprawę w porównaniu do maja. Minie dużo czasu, zanim branża wróci do normy, a uczestnicy rynku twierdzą, że może to być dopiero w 2022 roku, kiedy popyt zacznie się poprawiać od poziomów z 2019 roku.
Przezroczyste folie z poliwęglanu na sprzęt ochronny nadal cieszą się dużym popytem, ale jedynie nieznacznie kompensuje to spadek popytu na rynku motoryzacyjnym. Bez tego jednak wszyscy producenci poliwęglanu w Europie byliby w znacznie gorszym stanie. Producenci PC pozostają jednak niepewni, ponieważ bardzo trudno jest ustalić krótkoterminowe trendy. Dostawcy bisfenolu A zgłaszają, że zamówienia są odraczane na następny miesiąc. Oczekuje się, że ceny kontraktów PC w trzecim kwartale zostaną skorygowane w dół w oparciu o znacznie niższe wartości fenolu i bisfenolu A w Europie w drugim kwartale.
Ceny poliwęglanu w czerwcu utrzymywały się na stałym poziomie 2320-2460 EUR/T DDP.
Liczba rejestracji samochodów osobowych spadła rok do roku o 52,3% w maju 2020 roku, pomimo że w ubiegłym miesiącu w wielu krajach złagodzono obostrzenia. Liczba nowych samochodów sprzedawanych w UE spadła z 1.217.259 w maju 2019 roku do 581.161 w maju 2020 roku. Dwucyfrowe spadki zaobserwowano na wszystkich 27 rynkach UE, chociaż spadki procentowe były mniej gwałtowne niż w kwietniu. Największy spadek odnotowano w Hiszpanii (-72,7%), natomiast sprzedaż we Francji spadła o 50,3%, we Włoszech o 49,6%, a w Niemczech o 49,5%. W ciągu roku (do maja) popyt w UE na nowe samochody osobowe skurczył się o 41,5%. W Hiszpanii liczba rejestracji spadła o 54,2%, we Włoszech o 50,4%, a we Francji o 48,5%. Sprzedaż w Niemczech spadła o 35%. /Źródło: TOC/