Mimo że producenci próbowali podnieść ceny PBT w marcu, większość graczy odmówiła akceptacji nowych ofert, ponieważ popyt był poniżej normalnego poziomu. Ceny spadły o 100 EUR/T w pierwszym kwartale i są obniżane na podobnym poziomie w drugim kwartale, gdy Europa walczy z epidemią COVID-19. Koszty surowców również wpływają na ceny PBT. Dyskusje na temat kontraktów BDO w drugim kwartale w Europie zakończyły się, a ceny zostały ustalone o 30 EUR/T. Jest to kolejny kwartał, w którym kontrakty spadły. Ceny w pierwszym kwartale zostały uzgodnione przy cięciach o 50 EUR/T.
Liczba rejestracji samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 55,1% w marcu 2020 roku w wyniku działań ograniczających COVID-19 i zamknięcia większości europejskich salonów sprzedaży w drugiej połowie miesiąca. W marcu 2020 roku sprzedano zaledwie 567.308 sztuk, w porównaniu z 1.264.569 w marcu 2019 roku. We Włoszech odnotowano największy spadek sprzedaży o 85,4%, a następnie we Francji (-72,2%), Hiszpanii (-69,3%) i Niemczech (-37,7%). Od stycznia do marca 2020 roku, popyt na nowe samochody w UE zmniejszył się o 25,6%. Włochy zobaczyły największe straty o 35,5%, podczas gdy Francja spadła o 34,1%, Hiszpania o 31%, a Niemcy o 20,3%. Popyt na rynku PTA w Europie poprawił się w ciągu ostatniego miesiąca w odpowiedzi na wzrost stawek operacyjnych zakładów PET. Zwiększony popyt na PET jest częściowo napędzany zwiększonym zakupem pakowanej żywności i napojów przez konsumentów. /Źródło: TOC/