Popyt na rynku poliacetalu był stabilny w maju, mimo że większość krajów europejskich pozostawała w pewnych formach blokad związanych z pandemią COVID-19. Wiele krajów zaczęło łagodzić ograniczenia na przełomie kwietnia i maja, ale wiele małych firm pozostało zamkniętych.
Działalność przemysłowa walczy o znalezienie równowagi, główne w oparciu o zakłady produkujące samochody które wznowiły działalność, ale tylko w ograniczonym zakresie. Jednak uczestnicy rynku nie oczekują, że przemysł motoryzacyjny w pełni odzyska dobrą kondycję w najbliższych miesiącach.
Zapotrzebowanie na poliacetal na rynku motoryzacyjnym nie jest tak ważne, jak dla innych termoplastycznych tworzyw konstrukcyjnych, ale powoduje istotne zakłócenia na rynku.
Ceny poliacetalu w maju utrzymywały się na stałym poziomie 2150-2250 (kopolimer) oraz 2570-2770 (homopolimer) EUR/T DDP.
Statystyki importu są dostępne tylko dla pierwszych dwóch miesięcy roku, ale wolumeny już znacznie spadły w porównaniu z rokiem poprzednim. Całkowity import w okresie styczeń-luty wyniósł 14.128 ton, co stanowi spadek o prawie 30% z 20.227 ton w stosunku do 2019 roku. Import z Korei Południowej spadł z 12.729 ton w styczniu do 7.634 ton w lutym. Eksport poliacetalu z Europy w okresie dwóch miesięcy wyniósł 17.729 ton, co stanowi spadek o 11,1% w porównaniu do 19.891 ton w 2019 roku.
Ceny spot metanolu wzrosły pod koniec maja, chociaż popyt pozostawał na średnim poziomie. Początkiem maja ceny spot spadły do około 146-148 EUR/T FOB, następnie spadły do 140 EUR/T FOB, gdzie pozostały prawie do końca miesiąca, gdy szybko skoczyły z powrotem do poziomu 165 EUR/T. Negocjacje w sprawie kontraktu na III kwartał prawdopodobnie nie rozpoczną się do połowy czerwca. /Źródło: TOC/