W styczniu dostawy poliacetalu pozostawały zrównoważone lub ograniczone, w zależności od gatunku produktu, podczas gdy popyt w kluczowych sektorach surowców był zróżnicowany.
Uczestnicy rynku nadal byli zaniepokojeni trendami w sektorze motoryzacyjnym, zwłaszcza że w styczniu część produkcji samochodów była wstrzymana z powodu ograniczeń w łańcuchu dostaw. Pojawiły się również rosnące obawy dotyczące pandemii COVID-19, ponieważ kraje w całej Europie walczyły o powstrzymanie nowej fali epidemii. Import poliacetalu do UE-28 spadł o 20% od stycznia do października 2020 roku, w porównaniu z wolumenami obserwowanymi w okresie ubiegłego roku. Całkowity import osiągnął poziom 70.369 ton w okresie 10 miesięcy w porównaniu z 87.894 tonami rok do roku. Import z Korei Południowej i Tajlandii stanowił ponad 49.000 ton, czyli około 70% importu. Całkowity eksport POM wyniósł 79.529 ton od stycznia do października 2020 roku, co oznacza spadek o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksport do Chin stanowił połowę tej sumy, czyli nieco ponad 40.000 ton.
W grudniu liczba rejestracji europejskich samochodów osobowych spadła o 3,7% do 1,2 miliona sztuk po zaostrzeniu ograniczeń. Sprzedaż w całym roku 2020 odnotowała największy spadek o 24,3% do 12,0 mln pojazdów. Pięć głównych rynków - Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania - odnotowało spadki od 19% do 32%. Z drugiej strony Norwegia stała się pierwszym krajem na świecie, w którym sprzedaż samochodów elektrycznych stanowiła większość wszystkich rejestracji nowych pojazdów w 2020 roku (54%).
Ceny poliacetalu w styczniu pozostały na tym samym poziomie 2740-3050 EUR/T dla homopolimeru oraz 2150-2250 EUR/T dla kopolimeru, tak jak w czwartym kwartale 2020 roku. /Źródło: TOC/