Newsletter

Podaj swój adres e-mail

Ankiety

Poleć znajomemu drukuj drukuj

Biznes Info

04.05
2021

Sytuacja na Rynku Poliwęglanu w Kwietniu

Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
 
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
 
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
 
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
Popyt na poliwęglany w Europie jest określany jako dobry, a jego uczestnicy opisują rynek jako dobrze zbilansowany. 
Podaż bisfenolu A, szczególnie gatunku technicznego, jest na przyzwoitym poziomie, ale miejscami odnotowuje się jej osłabienia. Firma Hexion nadal nie wycofała siły wyższej ogłoszonej w stosunku do BPA w lutym, a inni dostawcy mają bardzo małą dostępność surowca na rynku. Zmniejszony import z Azji oznacza, że producenci poliwęglanu przez kilka tygodni będą musieli w dużym stopniu polegać na dostawach krajowych. Uważa się, że dostępność w Azji Północno-Wschodniej i Chinach jest bardzo ograniczona. 
 
Biorąc pod uwagę dobry popyt i rosnące koszty surowców, szacuje się, że kontrakty w drugim kwartale wzrosły o 650-800 EUR/T do 3270-3510 EUR/T. Firma Trinseo ogłosiła wzrost cen od 1 kwietnia o 400 EUR/T, co znajdzie odzwierciedlenie w kontraktach na III kwartał. 
 
* * *
 
Firma Sabic ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego materiału pochodzącego z recyklingu, wykonanego z tworzyw odzyskanych z akwenówwodnych zasilających ocean i obszarów śródlądowych w promieniu 50 km od oceanu. Materiał związany z oceanem jest poddawany recyklingowi mechanicznemu i przekształcany w komponenty na nowe produkty konsumenckie i zastosowania elektroniczne, takie jak piloty do telewizorów i elektroniczne maszynki do golenia. Materiał ma potencjał, by w przyszłości znaleźć zastosowanie również w innych branżach, takich jak motoryzacja. Nowy materiał Sabic TRUCIRCLE, pochodzący z recyklingu to mieszanka XENOY PC/PET składająca się co najmniej w 10% z recyklingowego PET pochodzącego z oceanu i zmieszanego z poliwęglanem. 
 
 
* * *
Sektor budowlany znajduje się w szczycie sezonu, ale brak surowców może utrudniać realizację projektów w tym roku. W przemyśle samochodowym pojawiają się doniesienia od konsumentów, że niedobór półprzewodników zaczyna wpływać na europejską produkcję samochodów. Pojawiły się także doniesienia o możliwości wstrzymaniu produkcji samochodów w krótkim czasie. Rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej wzrosły w marcu rok do roku o 87,3%. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w ubiegłym miesiącu w UE sprzedano 1.062.446 nowych samochodów, w porównaniu do 567.253 w tym samym miesiącu w 2020 roku. Trzy z czterech największych rynków UE zanotowały wzrosty: Włochy odnotowały największy wzrost. (+497,2%), a następnie Francja (+191,7%) i Hiszpania (+128,0%). Znaczne zyski odnotował również rynek niemiecki, którego sprzedaż w marcu wzrosła o 35,9%. W pierwszym kwartale 2021 roku popyt w UE na nowe samochody wzrósł o 3,2%, osiągając 2,6 mln sztuk zarejestrowanych łącznie. /Źródło: TOC/
 
lista aktualności
Serwis współfinansowany ze środków UE w ramach działania 8.1.
Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej 8. osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 - 2013
genplast
genplast
genplast
Dotacje Na Innowacje | Inwestujemy w Waszą Przyszłość
  • Genplast Sp. z o.o.
  • 35-328 Rzeszów, ul. Miodowa 24
  • NIP 8133616655
  • REGON 180548729
  • KRS 0000352658
  • Tel. +48 17 8611890
  • FAX +48 17 7173533
  • e-mail:
Copyright © 2010 Genplast.pl
realizacja: Ideo Powered by: CMS Edito