Rynek europejskiego PBT jest w dużej mierze stabilny, a popyt w niektórych obszarach znacznie lepszy niż w analogicznym okresie 2013 roku. Sektor motoryzacyjny jest głównym czynnikiem wpływającym na sytuację na rynku, a poprawa sytuacji trwa już od początku kwietnia, zgodnie z danymi podawanymi przez LMC Automotive. Sprzedaż samochodów w Europie Zachodniej wzrosła o 4,4% w kwietniu, a z kursu sprzedaży szacuje się na 12,2 mln sztuk rocznie. Jednakże, odnotowano także negatywne wyniki czego przykładem jest rynek niemiecki ze spadkiem o 3,6%. Hiszpański rynek był bardzo silny, odnotowano tam wzrost o ponad 28%, choć z bardzo niskiego poziomu, dodatkowo pozytywnie stymulowany akcjami związanymi ze złomowaniem starych pojazdów i ich wymianą na nowe.
Podobnie jak w ubiegłych miesiącach, w maju ceny kontraktowe naturalnego PBT w Europie Zachodniej w chwili obecnej pozostają na poziomie 2200-2400 EUR/T (Virgin, DDP). Ceny PBT modyfikowanego i niewzmocnionego wynoszą 3050-3350 EUR/T (DDP). Dostępność PBT w Europie jest wystarczająca dla obecnych potrzeb, nie odnotowano żadnych problemów produkcyjnych w tym miesiącu.
Rejestracja nowych samochodów osobowych w UE, z wyjątkiem Malty odnotowała wzrost siódmy miesiąc z rzędu do marca, ze wzrostem o 10,6%. Jednak, według Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów (ACEA), w liczbach bezwzględnych ogółem 1 449 148 sztuk zarejestrowanych samochodów stanowi drugą najniższą sumę dla wszystkich marców od 2003 roku. W pierwszym kwartale 2014 roku, rejestracji nowych samochodów osobowych wzrosła o 8,4%. Wszystkie główne rynki odnotowały wzrosty w marcu, w tym w Wielkiej Brytanii o 17,7%, w Hiszpanii o 10%, we Francji o 8,5%, w Niemczech o 5,4% i we Włoszech o 5%. /Źródło: Tecnon OrbiChem/