Pod koniec drugiego kwartału sytuacja na europejskim rynku poliacetalu była stabilna przed sezonowym spowolnieniem w lipcu i sierpniu. Według źródeł rynkowych, regionalni producenci obniżyli w tym czasie produkcję do poziomu ok. 80-85%, a na ogół redukcje miały miejsce wraz z początkiem trzeciego kwartału z powodu sezonu wakacyjnego.
Rynek samochodowy stanowi prawie połowę całkowitego zapotrzebowania na poliacetal, a niewielki wzrost na rynku europejskim jest dobrą wiadomością dla przedsiębiorstw znajdujących się w całym łańcuchu dostaw. Import poliacetalu do EU28 wzrósł w okresie styczeń-maj 2014 w porównaniu do tego samego okresu w 2013 roku, według statystyk celnych. Całkowity import poliacetalu w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku wyniósł 28,3 tys. ton, co stanowi wzrost o 12,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2013 roku. Wielkość importu z Korei Południowej była na poziomie 14,9 tys. ton, co oznacza wzrost o 30,4% z poziomu 11,4 tysięcy ton w roku ubiegłym. Pozostałe źródła importu - Tajlandia na poziomie 3,4 tys. ton (spadek o 6,3%), Tajwan na poziomie 2,4 tys. ton (wzrost 33,6%), Chiny - 2,2 tys. ton (wzrost o 12,9%) i Japonia - 2,1 tys. ton (spadek o 32,6%).
Obecnie, ceny kontraktowe poliacetalu w Europie wg notowania Contract Quartely DDP są nadal na poziomie 2130-2330 EUR/T dla kopolimeru, a dla homopolimeru 2885-3035 EUR/T. /Źródło: Tecnon OrbiChem/