Szwajcarski gigant w branży specjalistycznych produktów chemicznych i tworzyw sztucznych Clariant International poinformował, że zysk z działalności kontynuowanej wzrósł prawie o 60% w 2013 roku.
Zysk z działalności kontynuowanej w 2013 wyniósł 265 mln EUR przy sprzedaży prawie 5 mld EUR. Clariant w Muttenz sprzedał kilka przedsiębiorstw w 2013 roku, w tym emulsje oraz usługi skórzane. Wraz z wynikami tej działalności w 2013 roku łączny zysk firmy obniżył się do 4 mln EUR.
"Clariant poczynił znaczne postępy w 2013 roku. Rozwijające się siły operacyjne firmy uwidoczniły się w trudnych warunkach gospodarczych. Po zbyciu kilku firm, Clariant jest teraz bardziej dochodowym, mniej wrażliwym na zmienność cykli i wyważonym graczem w dziedzinie specjalistycznych chemikaliów", przekazał dyrektor generalny Hariolf Kottmann.
Tworzywa sztuczne i powłoki - w tym pigmenty, dodatki i jedna z największych na świecie produkcja masterbatchy - były największą z czterech jednostek biznesowych Clariant w 2013 roku ze sprzedażą o wartości 2 mld EUR. Ogółem stanowiła ponad 41% całkowitej sprzedaży firmy.
Sprzedaż tworzyw sztucznych i powłok w roku 2013 była stabilna w porównaniu z 2012 roku, ale zysk jednostki przed opodatkowaniem spadł prawie o 13%, do 209 mln EUR. Przedstawiciel Clariant powiedział, że w IV kwartale 2013 sprzedaż masterbatchy wzrosła we wszystkich regionach, z wyjątkiem Ameryki Północnej. Ameryka Łacińska, Chiny i Indie przyczyniły się do wzrostu masterbatchy w IV kwartale, podczas gdy otoczenie biznesowe w Europie poprawiło się nieznacznie.
W 2013 roku Clariant zrealizował trzy przejęcia związane z tworzywami sztucznymi, kupując wytwórcę masterbatchy Platichemix Industries wVadodora, Indie oraz segment pigmentów organicznych chińskiej firmy materiałowej Jiangsu Multicolor Fine Chemical, która utworzyła spółkę joint venture w dziedzinie produkcji masterbatchy z Tasnee & Sahara Olefins w Rijadzie, Arabia Saudyjska.
Firma wprowadziła także na rynek kilka nowych produktów w 2013 roku, w tym nowe gatunki swoich dodatków polimerowych marki AddWorks skierowane na zrównoważony rozwój i innowacje, a także usługi rozwojowe w zakresie ciekłych barwników HiFormer, którymi Clariant zadebiutował na targach K2013. /Źródło: Plastics News/