Dobra koniunktura w branży poliolefin poprawiła wyniki w pierwszym kwartale jednego z największych ich producentów, firmy Borealis (Wiedeń/Austria; www.borealisgroup.com). Zysk netto w 2014 roku wzrósł o 67% do 102 mln EUR w porównaniu z 61 mln EUR w analogicznym kwartale 2013 roku, na co miały mocny wpływ zmiany na instalacjach Borouge 1 i 2. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 14% do 2,3 mln EUR w porównaniu z 2 mln EUR w 1 kwartale ubiegłego roku.
W trakcie rozruchu znajduje się instalacja Borouge 3 i obecnie jest rozbudowywana logistyka firmy oraz sieć łańcucha dostaw w Azji. Ponadto, zespół innowacyjny Borouge rozpoczął w pierwszym kwartale przenosiny do nowego Centrum Innowacji w Abu Dhabi.
Mark Garrett, dyrektor naczelny Borealis, powiedział: "Poprawione wyniki w pierwszym kwartale odzwierciedlają nasze obecne wysiłki w celu poprawy efektywności i funkcjonalności instalacji, jak również nieznaczne ożywienie na rynku poliolefin". Dodał, że największym wyzwaniem w 2014 roku będzie uruchomienie Borouge 3.
Firma Borealis jest zaangażowana w szereg działań rebrandingowych od marca, zbiegających się w czasie z 20-leciem firmy. Należą do nich nowy projekt identyfikacji wizualnej firmy, slogan "Keep Discovering" oraz przeprojektowana strona internetowa. Firma rozrosła się ze skandynawskiego producenta tworzyw sztucznych do globalnej spółki w branży chemicznej i polimerów z działalnością w całej Europie, a także na Bliskim Wschodzie i w Azji. /Źródło: Plast Europe/