Autobus „Urbino electric” Solaris (Zdjęcie: Solaris)
Tylko w pierwszych miesiącach 2019 roku, producent autobusów Solaris Bus&Coach (www.solarisbus.pl) otrzymał liczne nowe zamówienia na autobusy elektryczne z kilku dużych miast europejskich. Między innymi Mediolan (250 autobusów), Warszawa (130) oraz Berlin (90) zamówiły dużą liczbę autobusów. Biorąc pod uwagę te wielkości zamówień, firma, która należy do Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF Hiszpania; www.caf.net) od końca 2018 roku, uważa się za wiodącą firmę na kontynencie europejskim, wyprzedzając takich konkurentów, jak: Scania i Mercedes.
Podejście Solaris do mobilności opiera się na decyzji UE z kwietnia 2019 roku, zgodnie z którą 45% nowych autobusów zakupionych w UE w latach 2021–2025 powinno być zasilanych „czystą energią” w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W latach 2025–2030 ilość ta ma wzrosnąć do 65%. Połowa obowiązującej ilości musi być objęta autobusami o zerowej emisji - czyli pojazdami elektrycznymi i wodorowymi, ale nie hybrydami. Jednak biedniejsze gospodarki UE w Europie Wschodniej i Południowej będą miały niższe cele niż kraje Europy Zachodniej.
Duże części pojazdów montowanych w zakładzie firmy w Bolechowie są wykonane z tworzyw sztucznych i kompozytów wzmocnionych włóknem szklanym, szczególnie do elementów nadwozia i wnętrz. /Źródło: PlastEurope/