Firma Royal DSM (Heerlen/Holandia, www.dsm.com), działająca w sektorze nauk przyrodniczych i materiałowychrozszerza swoją ofertę "EcoPaXX" PA 410 o gatunek do wytłaczania o wyższej lepkości na rynek foliowy oraz włókien i monofilamentów. Materiał został opracowany do zastosowań wymagających wysokiej stabilności termicznej, o szerokim zakresie przetwarzania i wytrzymałości stopu.
Na rynku motoryzacyjnym "EcoPaXX" stosuje się do pokryw silników turbo Daimler, BMW i Bentley, dzięki połączeniu odporności na wysoką temperaturę, stabilności wymiarów i wysokiej jakości powierzchni. VW wybrał ten materiał do zastosowania w jednym z najnowszych silników do osłony wału korbowego, w których odporność cieplna i chemiczna wraz ze stabilnością wymiarową są bardzo ważne. Właściwości tego materiału przyniosą także korzyści w zastosowaniach takich jak rury, taśmy i włókna. Dodatkowo jest on także stosowanyw budownictwie oraz przemyśle sportowym i rekreacyjnym. /Źródło: Plast Europe/