Amerykański producent opakowań, firma Sonoco zamierza zwiększyć zdolności produkcyjne swojego zakładu produkcyjnego w Kutnie, w centralnej części Polski. Firma zainwestuje około 97 mln PLN (22,3 mln EUR) i zwiększy zatrudnienie o około 40 nowych pracowników, donosi lokalny Dziennik Łódzki.
W ramach swojego projektu produkcyjnego, Sonoco ma na celu zainstalowanie dwóch nowych linii produkcyjnych w polskim zakładzie. Inwestycja będzie prowadzona przez lokalne firmy jednostki zależnej, Sonoco Packaging Polska Services Sp. zoo. Zakład produkcyjny znajduje się w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (ŁSSE), która pozwoli przedsiębiorstwu na skorzystanie z preferencyjnego traktowania podatkowego dla swojej inwestycji. Specjalne strefy ekonomiczne w kraju mają pozostać do 2026 roku.
W ramach trwającego ekspansji w Polsce, pod koniec 2015 roku, firma Sonoco wynajęła około 26.500 metrów kwadratowych powierzchni logistycznej w Panattoni Park Stryków II, w bliskiej odległości od Łodzi.
Zakres portfolio firmy, obejmuje opakowania sztywne o okrągłym kształcie, tace wykonane zarówno z tworzyw sztucznych jak i compoundów, butelki i słoiki formowane wtryskowo z rozdmuchem i inne, zgodnie z informacjami amerykańskiej firmy.
Sonoco dostarcza swoje produkty do szerokiego zakresu branż, w tym przemysłu spożywczego, farmaceutycznego, branży sportowej, klejowej i uszczelniaczy, wyrobów medycznych, motoryzacji oraz przemysłu do pielęgnacji zwierząt domowych, zgodnie z danymi firmy. Poza tym, firma Sonoco specjalizuje się w projektowaniu i produkcji elementów formowanych wtryskowo dla systemów okablowania elektrycznego, elementów wnętrz, głośników i różnych części samochodowych.
Spółka w Polsce, z siedzibą w Łodzi została założona w 2004 roku, a w Kutnie posiada zakład produkcyjny.
Zgodnie z informacjami firmy, firma Sonoco jest globalnym dostawcą produktów opakowaniowych oraz usług, dostarcza rozwiązania dla przedsiębiorstw przemysłowych i konsumpcyjnych. Firma prowadzi działalność w 34 krajach na całym świecie, a jej przychody ze sprzedaży netto za 2015 wyniosły 4.96 mld USD (4.56 mld EUR), co oznacza spadek o 1% w porównaniu z poprzednim rokiem. Spółka wypracowała zysk brutto w wysokości ponad 929.4 mln USD (854.7 mln EUR) za 2015 rok, w porównaniu z 907.9 mln USD (834.9 mln EUR) uzyskanego rok wcześniej, wynika z danych Sonoco. / Źródło: EPN /