Ruszył transgraniczny projekt motoryzacyjny obejmujący Euroregion Meuse-Rhin: Walonię i Flandrię w Belgii, Limburgię i Noord-Brabant w Holandii i Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech, o wartości 2,4 mln EUR, którego celem jest obniżenie wagi pojazdów i obejmujący. Projekt objął następujące firmy i instytucje: Flanders Make (lider), Automotive NL, AMAC GmbH, Technifutur, Unniwersytet w Liege i Campus Automobile Spa – Francorchamps.
Projekt rozpocznie się w latach 2018-2021 i obejmie kompetencje technologiczne partnerów, aby pomóc firmom w regionie uzyskać dostęp do rozszerzonego łańcucha dostaw za pomocą systemów wielomateriałowych.
Region ten, oprócz bycia twierdzą motoryzacyjną w Europie, gości wiele wysoce innowacyjnych, wiodących firm, a zwłaszcza MŚP, które działają w łańcuchu wartości w dziedzinie lekkiej mobilności elektrycznej i autonomicznej jazdy. W ramach projektu zostaną zaprojektowane i wyprodukowane wybrane prototypy lekkich komponentów. Celem jest także zbudowanie wirtualnego centrum technologicznego na inżynierii motoryzacyjnej i produkcji w przyszłości.
"Dzięki lekkim materiałom, projektowaniu i produkcji tworzymy przyszłość w branży motoryzacyjnej: bezpieczniejszą, lżejszą, przyjemniejszą w prowadzeniu, przyjazną dla środowiska dzięki oszczędnościom materiałów i zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2" - skomentował dr Michael Effing, założyciel i dyrektor generalny AMAC GmbH.
Projekt, jak powiedział, pokaże, że lekkie konstrukcje i materiały mogą być również opłacalne w cyklach produkcyjnych o dużej objętości, dzięki nowym osiągnięciom w integracyjnych technologiach produkcyjnych wykorzystujących systemy wielomateriałowe. /Źródło: EPN/