Francuska Grupa Faurecia (www.faurecia.com), producent części dla przemysłu motoryzacyjnego, ogłosiła swoje roczne wyniki, które ukazują znaczny wzrost w drugiej połowie 2013 roku. Całkowita sprzedaż firmy Faurecia za rok fiskalny 2013 wyniosła 18,03 mld EUR, 5% więcej niż w 2012 roku, gdzie odnotowano łączną sprzedaż na poziomie 17.36 mld EUR zgodnie z raportem. W drugiej połowie 2013 roku, łączna sprzedaż firmy wzrosła o 6,1%.
Firma Faurecia, która jest szóstym na świecie producentem części dla przemysłu motoryzacyjnego, poinformowała, że sprzedaż w Azji wzrosła o 24,3% w 2013 roku. Europejska sprzedaż produktów w 2013 roku była stabilna na poziomie 7,41 mld EUR, a odnotowany wzrost w drugiej połowie roku wyniósł 3,8%. Sprzedaż w Ameryce Północnej była wyższa o 1,3% w stosunku do 2012 roku, a w Ameryce Południowej o 26,3% w odniesieniu rok do roku, wobec wzrostu o 6% w produkcji samochodów.
"W 2013 roku, Faurecia osiągnęła pewny wzrost sprzedaży, napędzanej w szczególności przez niezwykły wzrost na rynku w Azji, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 20% siódmy rok z rzędu. Faurecia przyspieszyła swoją wiodącą pozycję technologiczną we wszystkich swoich grupach biznesowych. Plany działania, skupiające się na generowaniu gotówki, przyniosły rezultaty: Grupa wygenerowała przepływy pieniężne netto w wysokości 144 mln EUR, powyżej swoich celów, a dług został zredukowany o 290 mln EUR. Faurecia znacznie wzmocniła swoją pozycję finansową", powiedział Yann Delabrière, prezes i dyrektor generalny firmy Faurecia.
Firma zanotowała zysk netto w wysokości 88 mln EUR w 2013 roku. Faurecia prognozuje, że w 2014 roku globalna produkcja samochodów wzrośnie o 3%, obserwując w Europie wzrost 0-2%, w Ameryce Północnej 3-7%, w Chinach i Ameryce Południowej spadek o co najmniej 4%. Ze względu na to w roku obrotowym 2014 przewiduje wzrost sprzedaży na poziomie 2-4%.
Na koniec grudnia 2013 Faurecia zatrudniała ponad 97,500 osób w 34 krajach w ponad 320 miejscach. /Źródło: European Plastics News/