Saint-Gobain Seals Group, amerykańskie ramię francuskiej międzynarodowej grupy Saint-Gobain, wprowadził dwa produkty z tworzyw sztucznych, przeznaczone dla potrzeb powstającego rynku samochodów elektrycznych.
OmniLip jest to linia obrotowych uszczelek wargowych wykonanych z PTFE. Są one stosowane w module chłodzenia elektrycznego układu mechanizmu różnicowego. Istotne jest, aby systemy chłodzenia zużywały niewiele energii, jak to możliwe w celu zapewnienia długiej żywotności baterii. Firma twierdzi, że uszczelki wargowe z PTFE są bardziej trwałe niż uszczelki wykonane z elastomerów, mogą wytrzymać trudne warunki i mają lepszą odporność na temperatury i chemikalia.
Meldin HT jest wysokiej klasy polimerem wytwarzanym we współpracy z Renault. Gatunek poliimidu (PI) jest używany w elementach hamulców elektrycznego samochodu kompaktowego Zoe firmy Renault.
Elementy obejmują cztery precyzyjne części (pierścienie łączące, gniazdo sprężyny, rury kolektora oraz podparcie magnesu) i zostały zbudowane przy użyciu niestandardowych wielogniazdowych narzędzi oraz wyspecjalizowanych wtryskarek w Zakładzie Przetwórstwa Tworzyw Saint-Gobain w Agoncillo, Hiszpania. Elementy te są używane w urządzeniu, które odtwarza odczucia wywoływane przez konwencjonalne pedały hamulca samochodu, ponieważ operacja hamowania w samochodach elektrycznych różni się od tej w samochodach napędzanych silnikiem spalinowym. /Źródło: European Plastics News/