Chemiczny gigant BASF (Ludwigshafen\Niemcy, www.basf.com)ogłosił, że w 2013 roku odnotował sprzedaż na poziomie 74 mld EUR, co oznacza wzrost o 2,6% z poziomu 72,1 mld EUR w 2012 roku, głównie ze względu na wzrost napędzanego wolumenu sprzedaży w swoich przedsiębiorstwach ropy i gazu oraz rolniczych.
"Rok 2013 był ponownie wymagającym rokiem, z wieloma przeciwnościami dla naszej branży. Niemniej jednak, osiągnęliśmy nasz cel : sprzedaliśmy więcej, uzyskaliśmy ścisłą współpracę z naszymi klientami i rozszerzyliśmy nasze portfolio”, powiedział Kurt Bock, przewodniczący rady dyrektorów wykonawczych w BASF.
W jednostce Functional Materials & Solutions, firmy BASF, która obejmuje tworzywa konstrukcyjne, pianki i produkty poliuretanowe, sprzedaż wzrosła o 1,2% uzyskując poziom 17,3 mld EUR w 2013 roku dzięki większemu wolumenowi sprzedaży. EBITDA wzrosła o 9,9% do 1,5 mld EUR.
Według wyników z raportu za Q4 wynika, że jednostka Functional Materials & Solutions, uzyskała większy wolumen, dzięki "zdrowemu popytowi ze strony przemysłu motoryzacyjnego". Ale został on skompensowany przez ujemne różnice kursowe, co doprowadziło do spadku o 0,9% w sprzedaży w Q4 na poziomie 4,1 mld EUR.
EBITDA pozostała silna na poziomie 345 mln EUR, blisko 20% wyższa niż w Q4 2012 roku.
„W perspektywie na rok 2014, grupa nie oczekuje pomocy od sprzyjających warunków gospodarczych. Ogólnie rzecz biorąc, oczekujemy, że wypadniemy dobrze w otoczeniu rynkowym, które pozostaje wyzwaniem w 2014 roku. Staramy się zwiększyć produkcję bez skutków przejęć i zbycia majątku", powiedział Kurt Bock. /Źródło: European Plastics News/