Koncern Faurecia, producent części dla przemysłu motoryzacyjnego, odnotował spadek zysku operacyjnego o 16,9% do 265,2 mln EUR w pierwszej połowie roku z powodu zmniejszenia produkcji europejskich samochodów. Łączna sprzedaż koncernu wzrosła o 5,7% do 9,2 mld EUR w stosunku do pierwszej połowy 2012 roku, ale sprzedaż produktów dla branży motoryzacyjnej w Europie spadła o 2,8% do 3,9 mld EUR. Produkcja w Europie obniżyła się o 3,7%.
Aby zwalczyć problemy w Europie, Faurecia ma zamiar wdrożyć program redukcji kosztów, który ma na celu zaoszczędzenie 50 mln EUR w tym roku i 100 mln EUR w 2014 roku. Według raportu Reuters, firma zamierza zamknąć 8 fabryk zajmujących się produkcją siedzisk samochodowych w ciągu najbliższych czterech lat, głównie w Europie.
Straty spółki ograniczały się jednak tylko do obszaru europejskiego, natomiast w pozostałych regionach udało się osiągnąć wzrost sprzedaży. Przychody ze sprzedaży w Ameryce Północnej wzrosły o 17,8%, w Azji o 22,8%, a w Ameryce Południowej o 17%. Dlatego też ekspansja w regionach pozaeuropejskich jest nadal priorytetem dla firmy, a sprzedaż poza UE wynosi obecnie 46%, w porównaniu do 41% w pierwszej połowie 2012 roku. Sprzedaż do Ameryki Północnej stanowi obecnie 28%, do Azji 11%, a do Ameryki Południowej 5%.
Firma potwierdziła swoją prognozę na 2013 rok i jej celem jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17,8 – 18 mld EUR i poprawę przychodów operacyjnych. /Źródło: European Plastics News/