Firma GRAFE z Blankenhain, wprowadza na rynek różnorodność w zastosowaniach związanych z drukiem 3D dzięki szerokiemu spektrum nieograniczonych wariantów kolorystycznych, prezentując swoim klientom na targach K 2022 opakowanie zawierające dziesięć podstawowych kolorów, z mieszanką białego polimeru jako nośnik. „Efekt jedwabiu lub połysku staje się faktycznie zauważalny dopiero w druku 3D”, wyjaśnia Lars Schulze, szef działu rozwoju barwników i materiałoznawstwa. „Wraz z tymi barwnikami oferujemy sprawdzoną bazę, tak zwany efekt jedwabiu, z dobrymi właściwościami druku i wysokim połyskiem.” Projekt został opracowany specjalnie w celu zaprezentowania tego eleganckiego efektu połysku. Wybór określonych pigmentów pozwala uniknąć matowienia, zapewniając najwyższy poziom połysku.
Przykładem inspiracji projektowej są dwie kombinacje kolorów w eleganckim wazonie. Te modele w dwóch kolorach są prezentowane w wysokiej jakości pudełku. Tabela kolorów z 19 przykładami mieszania (Aktualizacja 11.10.2023: 24 przykłady) stanowi inspirację dla nieskończonych możliwości łączenia kolorów i ma na celu spełnienie różnorodnych wymagań użytkowników. Tabela ta służy jako przewodnik umożliwiający szybkie reagowanie na wymagania klientów. Dodatkowo klienci będą otrzymywać wskazówki dotyczące odpowiedniego dawkowania. Prezentowane próbki są jedynie sugestiami dla użytkowników, ponieważ podstawowe kolory oferują nieograniczone możliwości kreatywnego mieszania w celu uzyskania indywidualnych odcieni.
„Dajemy naszym klientom możliwość wykazania się wyobraźnią. Jak dotąd na rynku druku 3D dostępny jest tylko ograniczony wybór filamentów o wysokim połysku. Chcemy to zmienić dzięki naszemu doświadczeniu w barwieniu tworzyw sztucznych i zaoferować podstawę do personalizacji za pomocą naszych koncentratów”, wyjaśnia Schulze. GRAFE posiada własną wytłaczarkę do filamentów i drukarkę 3D, dzięki czemu może samodzielnie produkować i testować filamenty. „W ten sposób jesteśmy w stanie testować nasze własne rozwiązania. To znacznie skraca czas rozwoju, ponieważ eliminuje uciążliwy proces testowania w zakładzie klienta”, dodaje Schulze. /Autor: Anja Zimmermann/